Το γραφείο μας έχει την ικανότητα να εκπονεί μελέτες πυροπροστασίας νέου κτιρίου ή νέας εγκατάστασης λειτουργίας σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία. Παράλληλα, μπορεί να λάβει εγκρίσεις από την Πυροσβεστική Υπηρεσία ή να εκδώσει πιστοποιητικό πυροπροστασίας από την υπηρεσία, αν αυτό απαιτείται από την αδειοδοτούσα αρχή της εγκατάστασης.
Νομοθεσία – κατηγοριοποίηση κτιρίων
Σχετικά με τη Νομοθεσία Πυρασφάλειας και σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία, τα κτίρια κατατάσσονται σε κατηγόριες ανάλογα με την ημερομηνία έκδοσης της αδείας οικοδομής. Προκειμένου λοιπόν να μελετηθεί μια εγκατάσταση, λαμβάνονται υπόψη τόσο η ημερομηνία έκδοσης της άδειας του όσο και η πραγματική χρήση που θα πραγματοποιηθεί από την εγκατάσταση.
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ ΑΡΙΘΜ. 41/2018
Το τελευταίο νομικό κείμενο που είναι σε ισχύ και έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιμετωπίζονται τα νέα κτίρια ως προς τη πυρασφάλεια είναι το Προεδρικό Διάταγμα 41/2018.
Σκοπός του Κανονισμού
Ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων καθορίζει τις απαιτήσεις και τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται στα κτίρια, προκειμένου:
- Να προστατεύεται η ζωή και η υγεία των ατόμων που βρίσκονται σε αυτά σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς.
- Να εμποδίζεται η εξάπλωση της φωτιάς από τον χώρο όπου εκδηλώθηκε στους άλλους χώρους του κτιρίου.
- Να αποτρέπεται η μετάδοση της φωτιάς από τον χώρο που εκδηλώθηκε στα όμορα και στα γειτονικά ακίνητα καθώς και στις γειτονικές περιοχές.
- Να προστατεύονται τα ίδια τα κτίρια και τα περιεχόμενά τους.
Πρωταρχικός στόχος του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων παραμένει η ασφάλεια του κοινού σε περίπτωση εκδήλωσης φωτιάς, η οποία επιτυγχάνεται γενικά με κατάλληλο σχεδιασμό του κτιρίου και των επιμέρους χώρων του, με την εγκατάσταση ενεργητικών μέσων και συστημάτων, καθώς και με την κατάλληλη επιλογή υλικών και εξοπλισμού.
Ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων έχει υποχρεωτική εφαρμογή:
- Στα κτίρια ή τμήματα κτιρίων, που ανεγείρονται μετά την έναρξη ισχύος του και των οποίων οι χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις περιπτώσεις του άρθρου 4 του παρόντος κεφαλαίου.
- Στην περίπτωση ανέγερσης ανεξάρτητων λειτουργικά προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια.
- Στις περιπτώσεις κτιρίων ή τμημάτων αυτών τα οποία ενέπιπταν στο πεδίο εφαρμογής του κεφ. Α του προϊσχύοντος π.δ. 71/1988 (Α 32), για τα οποία είχε συνταχθεί μελέτη πυροπροστασίας σύμφωνα με τις διατάξεις αυτού και στα οποία πραγματοποιείται μετά την ισχύ του παρόντος Κανονισμού αλλαγή της χρήσης τους, συνολικά ή μερικά, ή/και προσθήκη δόμησης λειτουργικά εξαρτημένη.
- Στις περιπτώσεις κτιρίων ανεγερθέντων πριν την ισχύ του π.δ. 71/1988 στα οποία συντελείται, μετά την ισχύ του παρόντος Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων, αλλαγή της χρήσης τους συνολικά.
- Στις περιπτώσεις λειτουργικά εξαρτημένων προσθηκών με κύρια χρήση, σε κτίρια ανεγερθέντα πριν την ισχύ του κεφ. Α του π.δ. 71/1988, εφ όσον υπερβαίνουν το 50% της συνολικής επιφάνειας χώρων κύριας χρήσης του υπάρχοντος κτιρίου και συγχρόνως έχουν επιφάνεια άνω των 300 τ.μ.
- Στους υποσταθμούς της εταιρείας διανομής ηλεκτρικής ενέργειας που ανεγείρονται μετά την ισχύ του παρόντος, με την εν λόγω υπηρεσία να είναι υπεύθυνη για την ορθή εφαρμογή του, στους συγκεκριμένους χώρους ιδιοκτησίας της.



Πως μπορούμε να φανούμε χρήσιμοι;
Αναλαμβάνουμε τη μελέτη πυροπροστασίας του ακινήτου σας νέου ή υφισταμένου. Ακολουθούμε τις επιταγές της νομοθεσίας και προτείνουμε τα μέσα πυροπροστασίας που προδιαγράφει η κείμενη νομοθεσία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα για τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας, εδώ!
Πρέπει να έχετε συνδεθεί για να σχολιάσετε.